ANJA MYSTERY'S OPEN PARANORMAALBOEK
Copyright 2005 Stealth Design Belgium. All Rights Reserved.
Vitaminen en mineralen

Vitaminen-en mineralensupplementen spelen ongetwijfeld een waardevolle rol bij preventie en de behandeling van een groot aantal gezondheidsproblemen.

Maar de stoffen in een pil zijn toch kunstmatig tot stand gekomen en vaak hebben ze een hogere sterkte dan voor een goede gezondheid noodzakelijk is.
Bovendien bestaan er alleen supplementen van die stoffen , die wetenschappers tot nu toe hebben ontdekt.

De geschiedenis leert ons dat er nog tal van onbekende voedingsstoffen op ontdekking liggen te wachten.
Uit onderzoek blijkt ook steeds vaker dat natuurlijke vitaminen effectiever zijn dan synthetische vitaminen, omdat zij van oorsprong zuiverder zijn en in veel gevallen, gemakkelijker door het lichaam worden opgenomen.

Aan de hand van die informatie kunt u voor een gezonde leefwijze het beste zorgen, dat u alle benodigde voedingsstoffen in voldoende mate uit uw voeding haalt.

Hieronder vind u een lijst terug waarin staat welke vitaminen en voedingsstoffen u kunt terug vinden in uw voeding.
" VITAMINE A

" VITAMINE B1 THIAMINE

" VITAMINE B2 RIBOFLAVINE

" VITAMINE B3 NIANCINE

" VITAMINE B6 PYRIDOXINE

" VITAMINE B12

" VITAMINE BETA CAROTEEN

" VITAMINE C

" VITAMINE D

" VITAMINE E

" VITAMINE FOLIUMZUUR

" VITAMINEN UITLEG

" Naar boven

" MINERALEN

" MINERALEN CALCIUM

" MINERALEN JODIUM

" MINERALEN IJZER

" MINERALEN MAGNESIUM

" MINERALEN KALIUM

" MINERALEN SELENIUM

" MINERALEN ZINK

" Naar boven

Vitaminen : A

Beste voedselbron : boter, kaas, kippenlever, levertraan ( van vis), eieren, haring, lamslever,

Makreel, zalm

Belangrijk voor : groei, kleuren zien en nachtzien, immuniteit

Vitaminen : B1( thiamine)

Beste voedselbron : biergist( gedroogde), pinda’s, pindakaas, varkensvlees en varkensvleesproducten, zonnebloempitten, vegetarische burgermixen, tarewekiemen,

Gistextract( marmite), youghurt

Belangrijk voor : omzetting van zetmeelrijk voedel in energie.

Vitaminen : B2 ( riboflavine)

Beste voedselbron : biergist, kaas eieren, groene bladgroenten, lever, vlees, sojaproducten, tarwekiemen,gistextract( marmite), youghurt.

Belangrijk voor : omzetting van vetten en eiwitten in energie

Ook voor slijmvliezen en huid.

Vitaminen : B3 (niancine)

Beste voedelbron : biergist (gedroogd), kaas , gedroogde vruchten, eieren, noten, vette vis, varkenslever, gevogelte, volkoren ontbijtgranen, gistextract (marmite)

Belangrijk voor : hersen- en zenuwfunctie, gezonde huid, tong en spijsverteringsorganen.

Vitaminen : B6 (pyridoxine)

Beste voedselbron : bananen, rundervlees, biergist, kabeljauw, haring, peulvruchten, gevogelte, zalm, walnoten, tarwekiemen.

Belangrijk voor : eiwitomzetting, bescherming tegen hartziekten, regulering van menustruatiecyclus, groei, zenuwstelsel en immuunsysteem.

Vitaminen : B12

Beste voedingsbron : rundervlees, kaas, eieren, lamsvlees, lever, vette vis, varkensvlees, zeewier.

Belangrijk voor : stofwisseling, zenuwstelsel, voorkomen van pernicieuze anemie, goede vorming van bloedcellen.
Kontroleert samen met vitaminen B6 de homocysteďne-spiegel die hartaandoening kan veroorzaken.

Vitaminen : Bčta-caroteen

Beste voedselbron : abrikozen, snijbiet, sla met donkergroen en rood blad, groenten met donkergroen blad, mango’s, wortelen, pompoen, rode en gele paprika, spinazie, topinamboer, tomaten, witte waterkers, gele meloen

Belangrijk voor : belangrijk bij beschermen tegen hartziekten en kanker en als versterker van het immuunstelsel. Geen vitamine in de juiste zin van het woord, maar hier genoemd omdat het door het lichaam wordt omgezet in vitamine A

Vitaminen : C

Beste voedselbron : alle citrusvruchten, alle groene groenten, bessen, slasoorten, paprika, aardappels, tomaten, tropische vruchten : guaves, mango’s, kiwifruit en ananas

Belangrijk voor : natuurlijk afweersysteem, wondgenezing, ijzeropname, zeer krachtig antioxidant dat beschermt tegen hartziekten, vaatproblemen en diverse vormen van kanker.

Vitaminen : D

Beste voedselbron : sardientjes in blik, levertraan (vis), eieren, verse tonijn, haring, zoute haring, makreel, zalm, forel

Belangrijk voor : botformatie, bescherming tegen osteoporose en rachitis ( engelse ziekte)

Vitaminen : E

Beste voedselbron : avocado, broccoli, noten en zaden, pindakaas, saffloerolie, zonnebloemolie, olijfolie, spinazie, topinamboer, witte waterkers, tarwekiemen

Belangrijk voor : antioxidanten die hart, bloedvaten en huid beschermen, afweersysteemversterkend en kankerbestrijdend.

Vitaminen : Foliumzuur

Beste voedselbron : biergist ( gedroogde), citrusvruchten, eieren, gedroogde vruchten, verse noten, groene bladgroenten, lever, haver, peulvruchten, sojabloem, tarwekiemen

Belangrijk voor : bloedcellen , voorkoming van aangeboren afwijkingen, beschermt tegen bloedarmoede


MINERALEN
Mineralen : calcium

Beste voedselbron : paranoten, kaas, kikkererwten, gedroogd zeewier, vijgen, bladgroenten, melk, schelpdieren, sardientjes in blik, tofu,zeebliek (jonge haring), youghurt

Belangrijk voor : botformatie en voorkomen van osteoporose, goede functionering van hartspieren en zenuwen

Mineralen : jodium

Beste voedselbron : kabeljauw, kokkels, schelvis ( verse of gerookte), melk, mosselen, zeewier, gerookte makreel, wulk

Belangrijk voor : normale functionering van schildklier

Mineralen : ijzer

Beste voedselbron : lever, niertjes, gedroogde abrikozen, volkorenbrood, spinazie, rozijnen, pruimen, dadels, peulvruchten, sesamzaad , pompoenzaad, groenten, noten, donkergroene bladgroenten, rundervlees en andere vleessoorten

Belangrijk voor : rode bloedcellen

Mineralen : magnesium

Beste voedselbron : amandelen, paranoten, bruine rijst, cashewnoten, erwten, pijnboompitten, zonnebloemzaad, sesamzaad, eiwit op sojabasis, sojabonen

Belangrijk voor : energieleverende processen, de functies van vitamine B1 en B6, groei en herstel

Mineralen : kalium

Beste voedselbron : bananen, kaas, gedroogde vruchten, eieren, stroop, noten vers fruit, vruchtensappen, rauwkost, thee, volkorenbrood

Belangrijk voor : normale funtionering van cellen, zenuwen, controle van bloeddruk

Mineralen : selenium

Beste voedselbron : paranoten, gedroogde paddestoelen, lamsniertjes, lamslever, peulvruchten, sardientjes, zonnebloemzaad, tonijn, walnoten,witte vis, volkorenbrood

Belangrijk voor : krachtige antioxidant, beschermt tegen hartziekten, prostaatkanker en longkanker

Mineralen : zink

Beste voedselbron : kaas, gedroogd zeewier,eieren, lever, oesters, pompoenzaad, sesamzaad, zonnebloemzaad, pijnboompitten, schelpdieren, volkorenbrood

Belangrijk voor : groei, hormoonfunctie, mannelijke vruchtbaarheid, leverfunctie, afweersysteem, smaak


Bij het aanklikken van deze links zal deze pagina automatisch naar het desbetreffende onderwerp scrollen
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
TOP
Copyright 2005 Stealth Design Belgium. All Rights Reserved.